Twijfels en keuzes

Cultuur is alles wat mij raakt.

Deze zin kan ik onder elk bericht plaatsen, maar dan wordt het wel erg eentonig. Deze keer staat het bovenaan. Dit bericht gaat over iets dat me raakt, heel diep raakt. Is het cultuur? Nee, ik denk het niet.
En misschien ook wel. Ik weet tenslotte niet wat jij onder cultuur verstaat.

Twijfels, wie heeft ze niet? Twijfels aan jezelf, een vriendschap. Twijfels over wat je aan zult trekken of welk model je in je haar laat knippen bij de kapper. Grote twijfels, kleine twijfels. Twijfels over onbelangrijke dingen, twijfels over dingen die je leven kunnen veranderen.
Keuzes, je zult ze altijd moeten maken in je leven. De keuzes die je maakt zeggen iets over je. Soms maak je de verkeerde keuze, wat heel vervelend kan zijn. Maar uiteindelijk leer je er wel van.
Twijfels en keuzes, ze zijn regelmatig met elkaar verbonden.

Twijfelen, ik doe het zelf regelmatig. Op dit moment twijfel ik nog steeds over mijn studie. Ik dacht dat ik wist wat ik wilde. Maar zelfs daar heb ik nu twijfels over. Ik heb de knoop nog niet doorgehakt. Iets houdt me tegen. Al weet ik niet goed wat. Volgens mij durf ik de keuze niet te maken. Wat misschien ook niet zo gek is, want straks maak ik de verkeerde keuze!

Twijfels en het maken van keuzes. Het blijft lastig!

Eén ding weet ik zeker:
ik ben een ster. Geen grote ster, nee, een heel klein sterretje. Maar ik straal!
Sterretje groot

Een gedachte over “Twijfels en keuzes

Plaats een reactie