(On)handigheid

Af en toe vraag ik me wel eens af waar toch die blauwe plekken op mijn knie, scheenbeen, bovenbeen of die blauwe plekken op mijn pols, bovenarm of waar dan ook vandaan komen maar ik denk dat ik het weet. Ik ben gewoonweg – met vlagen! – niet zo handig.

Om te beginnen struikelde ik gisteren, terwijl ik een vol krat met flesjes Bitter Lemon in mijn handen had, over iets – mijn eigen voeten? – in de koelcel. Dat krat met flesjes kletterde dus op de grond, ik lag er half naast en/of half op en met nog een ander deel van mijn lichaam lag ik een soort van tussen de mosselen. Uit dat krat waren 3 flesjes Bitter Lemon kapot dus dat lag ook nog ergens op de grond – incl. wat glasscherven – en de Bitter Lemon zat in mijn haar en in mijn nek. Omdat ik zo (on)handig was, heb ik de ‘klap’ opgevangen met 1 hand. Nu heb ik dus serieus een blauwe plek op mijn handpalm. – Hoe dan? Een blauwe plek op je handpalm?! – 

Vandaag pak ik een flesje Fristi uit de koeling en automatisch schud ik het flesje even heen en weer want zo doe ik dat altijd. Maar het (on)handige vandaag was dat blijkbaar het dopje al van het flesje was. Drie keer raden? Fristi all over the place! Nog net niet in mijn haar waar de Bitter Lemon van de vorige dag nog in te vinden was – NB; ik heb gisteren gewoon onder de douche gestaan. – En omdat dat nog niet genoeg gestuntel was, deed ik er nog een schepje bovenop. 

Ik wilde van zolder wat extra glazen hebben, omdat we wat te kort kwamen. Nu moet je weten dat onze zolder op het werk niet bepaald een zolder is waar je graag komt. Een bende eersteklas, het is ook gewoon logisch dat je daar bijna je nek breekt. Gelukkig wist ik waar ik ongeveer moest zoeken en met de juiste doos in mijn handen verlies ik mijn evenwicht – of stuikel ik opnieuw over mijn eigen voeten? – en zit ik daar. Gelukkig viel de doos met glaswerk in een andere doos waar een paar vlaggen in zaten dus de glazen vielen zacht en waren nog heel! Ik gelukkig ook hoor; ik had alleen een been in mijn nek. 

Handigheid is niet te koop, zullen we maar zeggen. 

En om het feest helemaal compleet te maken bevindt zich nu midden op mijn kin de Mount Everest – lees: een dikke, grote, lelijke puist. Ook niet bepaald handig, want ik word er niet charmanter op! Misschien moet ik morgen maar gewoon in bed blijven liggen.. 

Een gedachte over “(On)handigheid

Geef een reactie

